Doordat een slechte scooter accu niet altijd zijn probleem vindt in oude en/of versleten accucellen, worden alle scooteraccu’s voor de revisie plaatsvindt, inclusief lader, door ons geheel gecontroleerd. Tijdens deze check worden batterijlader en regelelektronica grondig nagekeken zodat fouten in deze onderdelen ontdekt en verholpen kunnen worden. Soms kunnen hierdoor de kosten van revisie bespaard worden, en kan volstaan worden met een reparatie of het vernieuwen van de lader.
Afhankelijk van de geselecteerde capaciteit kunt u kiezen welke actieradius u wil rijden. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven scooteraccuspecificaties, de actieradius van de Hao yang scooter accu het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de Hao yang batterijrevisie de mogelijkheid biedt om de accucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te af te leggen afstand.
Is de Hao yang accu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij uitgebreid onderzocht met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak daarvan te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, scooterelektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden bijgehouden. Pas nadat alle resultaten van de test de kwaliteit van de reparaties heeft bevestigd, wordt de gereviseerde scooteraccu verzendklaar gemaakt.
Naarmate de batterij ouder wordt dan kan het zijn dat de Hao yang scooteraccu klachten krijgt. Een aantal van de meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van vermogen tijdens een rit en de snelle terugloop van de capaciteit. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig geladen accu niet gehaald wordt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de scooter tijdens een scootertocht capituleert of stopt bij een lege scooter accu van rond de 30% tot 40%.