Onherstelbaar, niet te reviseren of ingegoten e-bike accu's

KWS is gespecialiseerd in het reviseren / repareren van honderden verschillende soorten accu’s. Toch zijn er ook een aantal types die als het ware ‘buiten de boot vallen’. Dit soort accu’s zijn van binnen ingegoten met lijm waardoor het onmogelijk is gemaakt om onderdelen te vervangen of repareren. Ook zijn er een aantal types software matig afgeschermd wat een revisie of reparatie onmogelijk maakt.

Wanneer blijkt dat uw accu ingegoten is, kunnen wij in overleg met u kijken naar de mogelijkheden voor een nieuwe accu.

Niet gevonden?

Heeft u uw accu niet in onze fietsaccuwinkel kunnen vinden? Staat uw accu niet in onderstaand overzicht van niet te reviseren accu's? Onderneem dan de onderstaande stappen.

  1. Maak een aantal duidelijke foto’s van uw gehele accu, hoe meer foto’s hoe beter!

  2. Verzamel zoveel mogelijk informatie over de accu en je probleemomschrijving

  3. Mail jouw informatie naar info@kwsseuren.nl of stuur ons een Whatsapp bericht.

U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht van ons!

Niet te reviseren of repareren e bike accu´s

KWS Seuren is gespecialiseerd in het reviseren en repareren van honderden verschillende soorten accu’s. In enkele gevallen is een revisie of reparatie niet mogelijk, dit is afhankelijk van de manier waarop de accu ontwikkeld is. 

Redenen waarom accu´s niet te herstellen zijn: 

  • De accu is tijdens de productie ingegoten met een lijm substantie waardoor het niet mogelijk is om onderdelen te vervangen of repareren

  • Een softwarematige bescherming kan ervoor zorgen dat de accu na herstel niet herkend wordt door de fiets

  • Een BMS (Battery Management System) dat te gevoelig ontwikkeld is en gaandeweg het herstelproces onherstelbaar defect raakt. 

Niet te reviseren accu's

Assembled

Gazelle Innergy (assembled in EU)

Assembled in EU modellen niet reviseerbaar

Ingegoten

Refurbished of Nieuw leverbaar

Revisie mogelijk (bij de modellen die niet Assembled in EU zijn)

Gazelle Innergy

Sparta/Batavus/Koga NiMH 24V Frame

Lastige opbouw

Softwarematig afgeschermd

Deels ingegoten

Omega

RIH Omega

Kan ingegoten zijn (Via de lamp kun je zien of deze wel of niet in aanmerking komt voor revisie. Zie je bouten? Dan is de kans dat revisie uitgevoerd kan worden wel aanwezig.)

Na revisie is het mogelijk dat de indicator niet overeenkomt met de te fietsen kilometers.

Classic

Bosch Powerpack Classic

MC

Multicycle 24V 4 Pins en 3 Pins

Gevoelige elektronica

RIH

RIH 36V

Ingegoten

Elektronica afgeschermd

MC

Multicycle 33V HES EN15194 9S5P

Cellenpakket en BMS deels ingegoten

giant frame

Giant Energypak 36V Frame

Lastig te reviseren

Compleet ingegoten

BMS zit aan accupakket vast (zorgt ervoor dat de print defect kan raken)

STROMER ST2

Stromer ST2 48V

Elektronica vaak defect - Gevolg: cellenpakket gaat defect

(Defecte elektronica is pas zichtbaar na revisie)

BMZ

BMZ Downtube V5 36V

Gevoelige elektronica

PASB1

Yamaha PASB1 B89 37V Frame

Gevoelige elektronica

Afgeschermd door de fabrikant

Yamaha EBP

Yamaha EBP Bagage accu

Gevoelige elektronica

Printplaat vaak defect (niet te repareren)

Laadconnector vaak wel te repareren

Snake accu

Brose Snake Intube accu

Gevoelige elektronica

Lastige opbouw

turbo vado

Specialized Vado 5 Turbo sbc-b09 605Wh

Gevoelige elektronica

BMZ

BMZ 10INR 19 36V

Gevoelige elektronica

BH

BH Easy Motion 36V

Revisie niet mogelijk

Motion

BH easy Motion 48V

Revisie niet mogelijk

ION LINE

Sparta Batavus Koga ION 36V

Softwarematig afgeschermd

Niet te reviseren

Ingegoten

Klever

Klever X-Speed 48V

Gevoelige elektronica

Lastig te openen