Onherstelbaar, niet te reviseren of ingegoten e-bike accu's
KWS is gespecialiseerd in het reviseren / repareren van honderden verschillende soorten accu’s. Toch zijn er ook een aantal types die als het ware ‘buiten de boot vallen’. Dit soort accu’s zijn van binnen ingegoten met lijm waardoor het onmogelijk is gemaakt om onderdelen te vervangen of repareren. Ook zijn er een aantal types software matig afgeschermd wat een revisie of reparatie onmogelijk maakt.
Wanneer blijkt dat uw accu ingegoten is, kunnen wij in overleg met u kijken naar de mogelijkheden voor een nieuwe accu.
Niet gevonden?
Heeft u uw accu niet in onze fietsaccuwinkel kunnen vinden? Staat uw accu niet in onderstaand overzicht van niet te reviseren accu's? Onderneem dan de onderstaande stappen.
Maak een aantal duidelijke foto’s van uw gehele accu, hoe meer foto’s hoe beter!
Verzamel zoveel mogelijk informatie over de accu en je probleemomschrijving
Mail jouw informatie naar info@kwsseuren.nl of stuur ons een Whatsapp bericht.
U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht van ons!
Niet te reviseren of repareren e bike accu´s
KWS Seuren is gespecialiseerd in het reviseren en repareren van honderden verschillende soorten accu’s. In enkele gevallen is een revisie of reparatie niet mogelijk, dit is afhankelijk van de manier waarop de accu ontwikkeld is.
Redenen waarom accu´s niet te herstellen zijn:
De accu is tijdens de productie ingegoten met een lijm substantie waardoor het niet mogelijk is om onderdelen te vervangen of repareren
Een softwarematige bescherming kan ervoor zorgen dat de accu na herstel niet herkend wordt door de fiets
Een BMS (Battery Management System) dat te gevoelig ontwikkeld is en gaandeweg het herstelproces onherstelbaar defect raakt.
Niet te reviseren accu's
Gazelle Innergy (assembled in EU)
Assembled in EU modellen niet reviseerbaar
Ingegoten
Refurbished of Nieuw leverbaar
Revisie mogelijk (bij de modellen die niet Assembled in EU zijn)
Sparta/Batavus/Koga NiMH 24V Frame
Lastige opbouw
Softwarematig afgeschermd
Deels ingegoten
RIH Omega
Kan ingegoten zijn (Via de lamp kun je zien of deze wel of niet in aanmerking komt voor revisie. Zie je bouten? Dan is de kans dat revisie uitgevoerd kan worden wel aanwezig.)
Na revisie is het mogelijk dat de indicator niet overeenkomt met de te fietsen kilometers.
Bosch Powerpack Classic
Multicycle 24V 4 Pins en 3 Pins
Gevoelige elektronica
RIH 36V
Ingegoten
Elektronica afgeschermd
E Bike accu SMART
Multicycle 33V HES EN15194 9S5P
Cellenpakket en BMS deels ingegoten
Giant Energypak 36V Frame
Lastig te reviseren
Compleet ingegoten
BMS zit aan accupakket vast (zorgt ervoor dat de print defect kan raken)
Stromer ST2 48V
Elektronica vaak defect - Gevolg: cellenpakket gaat defect
(Defecte elektronica is pas zichtbaar na revisie)
BMZ Downtube V5 36V
Gevoelige elektronica
Yamaha PASB1 B89 37V Frame
Gevoelige elektronica
Afgeschermd door de fabrikant
Yamaha EBP Bagage accu
Gevoelige elektronica
Printplaat vaak defect (niet te repareren)
Laadconnector vaak wel te repareren
Brose Snake Intube accu
Gevoelige elektronica
Lastige opbouw
Specialized Vado 5 Turbo sbc-b09 605Wh
Gevoelige elektronica
BMZ 10INR 19 36V
Gevoelige elektronica
BH Easy Motion 36V
Revisie niet mogelijk
BH easy Motion 48V
Revisie niet mogelijk
Sparta Batavus Koga ION 36V
Softwarematig afgeschermd
Niet te reviseren
Ingegoten
Klever X-Speed 48V
Gevoelige elektronica
Lastig te openen