Let op. Verschillende types
Van deze accu bestaan er 2 varianten. De 24V en de 36V.
De 36V accu is te herkennen aan de laadindicator aan de bovenzijde van de accu. De 24V accu heeft dit niet.
Verder heeft de 24V accu een 3 pins laadpoort en de 36V een 5 pins laadpoort.
Omschrijving:Zodra je Ecomo accu niet meer werkt is een Ecomo fietsaccu revisie de voordelige oplossing van de problematiek. De Ecomo accurevisie is dé methode om oorzaak en gevolg van een minder presterende batterij op te lossen. Versleten en oude fietsaccu’s kunnen vaak weer tot ongekende prestaties gebracht worden met het vernieuwen van de batterijcellen. Vaak is prestatieverlies een gevolg van normale slijtage van de accucellen, en is het vernieuwen van de accucellen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan capaciteitsverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de accucellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
Geschikt voor | Cortina, Koga |
---|---|
Nominale spanning accu | 24 V |
Onderdeel nummer | CEACCUXL,95.3.39-312 |
Fabrikant code | CEACCUXL |
Originele capaciteit | 11.2 Ah |
Productnaam | ecomo EN15194 24V |
Merk | Cortina |
KWS product code | acc-cor-en1-acc-24v |
Maximale spanning lader | 29 V |
Kleur | Zwart |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | 3 pins |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Geïntegreerd achterlicht | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 10 Ah, 13.4 Ah, 20.1 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Gewicht | 2.7 kg |
Technologie | Lithium-ion |
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kunt jouw Cortina ecomo EN15194 24V in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We reviseren of repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
De Ecomo batterij heeft een nominale spanning van 24V en, al naar gelang je keuze heeft u de mogelijkheid een hogere lading te kiezen van 10Ah, 13.4Ah of zelfs 20.1Ah 506Wh. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fiets accuspecificaties, de actieradius van de Ecomo accu het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de Ecomo batterijrevisie de mogelijkheid biedt om de accucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de fietsaccu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de actieradius.
Is de Ecomo fiets accu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij uitgebreid getest met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak daarvan te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemeten. Pas nadat alle resultaten van de test de hoge kwaliteit van de revisie heeft bevestigd, wordt de gereviseerde fietsaccu verzendklaar gemaakt.
Naarmate de batterij slijt dan kan het zijn dat de Ecomo batterij problemen krijgt. Een aantal van de meest voorkomende klachten zijn o.a. afname van de trapondersteuning tijdens een E-biketocht en de snelle terugloop van de capaciteit. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volgeladen accu niet gehaald wordt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een probleem dat niet goed te herleiden is. Ook kunt U er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een E-biketocht het opeens niet meer doet of stopt bij een lege batterij van rond de 30% tot 40%.