Aanpassingen van uw accu na de revisie:
Bij het reviseren van je Sparta E-series accu vervangen we zowel de accucellen als de printplaat, inclusief de indicator en laadpoort. Hierdoor krijgt je accu een betere laadpoort en leveren we een nieuwe lader mee.
Informatie refurbished accu's
Een refurbished accu accu zal zonder achterlicht worden gemaakt. Bij een refurbished E-series 300-400-500 zal net als een revisie een nieuwe lader mee worden geleverd.
E-series 300-400-500 revisie
Een fietsaccu revisie is een kosteneffectieve oplossing voor een niet-werkende E-series accu. Door hoogwaardige Li-Ion cellen te plaatsen, herstellen we de accucapaciteit en vergroten we de actieradius. Voorafgaand aan de revisie controleren we de accu en lader grondig om eventuele problemen te verhelpen, wat soms kosten kan besparen door enkel een kleine reparatie. Geschikt voor modellen zoals de Sparta M8e RT en Batavus Monaco E-Go, biedt de Sparta E-series accu betrouwbare prestaties en een lange levensduur met capaciteitsopties van 10 Ah, 13.4 Ah en 16.7 Ah.
Geschikt voor | Accel Group, Batavus, Koga, Sparta |
---|---|
Typenummer | 29111281, 29111347, 29111349, 29111324, 2911135 |
Nominale spanning accu | 36 V |
Fabrikant code | e-500 36v 14.5ah 522wh |
Originele capaciteit | 8.8 Ah |
Productnaam | e-series 300-400-500 36V |
Merk | Sparta |
KWS product code | acc-spa-ser-300-400-500-36v |
Maximale spanning lader | 42 V |
Kleur | Zwart / Zilver |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | 5 pins |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Geïntegreerd achterlicht | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 10 Ah, 13.4 Ah, 16.7 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Gewicht | 3 kg |
Type oplader aansluiting | |
Technologie | Lithium-ion |
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kunt jouw Sparta e-series 300-400-500 36V in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We reviseren of repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
Afhankelijk van de gekozen capaciteit kunt u kiezen welke actieradius u wil fietsen. Nadat de accu revisie is volbracht zal bij identiek gebleven batterijspecificaties, de actieradius van de E-series batterij het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de E-series batterijrevisie de mogelijkheid biedt om de accucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de E-series fietsaccu eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij uitgebreid gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak daarvan te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, fietselektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemeten. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de kwaliteit van de revisie heeft bevestigd, wordt de gereviseerde fietsaccu verzendklaar gemaakt.
De E-series batterij wordt over het algemeen prima ontvangen. Een van de meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een E-biketocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig volgeladen fietsaccu niet gehaald wordt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een probleem dat niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de E-bike tijdens een toertocht het opeens niet meer doet of stopt bij een lege fietsaccu van rond de 40% tot 50%.