Bij revisie en refurbished accu's zal de laadpoort van de accu worden omgebouwd. Omdat de oude lader niet meer gebruikt kan worden, wordt er een nieuwe lader meegeleverd. De nieuwe lader zit in de prijs van de revisie inbegrepen. In sommige gevallen zal de indicator van de accu ook vervangen worden.
Er van uitgaande dat je niet langer tevreden bent met de actieradius van je Sparta/Batavus (29111337 / 29111338 of 41122066 / P094685) E-bike accu, is de keus van een fietsaccu revisie de juiste. De fiets accu revisie is er op ingericht om verloren gegane accucapaciteit te herstellen. Oude fietsaccu’s kunnen bijna altijd weer tot ongekende prestaties gebracht worden met het vervangen van de fietsaccucellen. Doordat de beste kwaliteit Li-Ion accucellen geplaatst worden, is het tegelijkertijd mogelijk om een grotere accucapaciteit te laten monteren. Daar een slechte E-bike accu niet altijd zijn oorzaak vindt in oude en/of versleten accucellen, worden alle fietsaccu’s voor de revisie plaatsvindt, inclusief acculader, door ons geheel gecontroleerd. Tijdens onze controle worden acculader en regelelektronica grondig bekeken zodat storingen in deze componenten ontdekt en verholpen kunnen worden. Soms kunnen hierdoor de kosten van revisie bespaard worden, en kan volstaan worden met een accu-reparatie of het vervangen van de acculader.
Geschikt voor | Accel Group, Batavus, Sparta |
---|---|
Nominale spanning accu | 36 V |
Originele capaciteit | 11.6 Ah |
Productnaam | e-motion B400 - 36V |
Merk | Batavus |
KWS product code | acc-bat-bat-emo-36v |
Maximale spanning lader | 42 V |
Kleur | Zwart |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | 5 pins |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 10 Ah, 13.4 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Gewicht | 3 kg |
Type oplader aansluiting | |
Technologie | Lithium-ion |
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kunt jouw Sparta batavus e-motion B400 - 36V in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We reviseren of repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
Afhankelijk van de geselecteerde capaciteit kunt u kiezen welke actieradius u wil fietsen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven accuspecificaties, de actieradius van de Sparta/Batavus batterij het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de Sparta/Batavus batterijrevisie de mogelijkheid biedt om de accucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de fietsaccu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de Sparta/Batavus accu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij grondig gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van het symptoom te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, fietselektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden bijgehouden. Pas nadat alle resultaten van de test de hoge kwaliteit van de uitgevoerde reparaties heeft bevestigd, wordt de gereviseerde batterij verzendklaar gemaakt.
Naarmate de fietsaccu slijt dan kan het zijn dat de Sparta/Batavus batterij problemen krijgt. De meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van de capaciteit. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig volgeladen fietsaccu niet gehaald wordt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt U er tegen aan lopen dat de fiets het tijdens een E-biketocht opeens niet meer doet of stopt bij een percentage van rond de 50%.