Bij een accu reparatie wordt er eerst een diagnose gesteld. Op basis van die diagnose bepalen wij wat er nodig is om de accu te repareren. Wij nemen contact met u op om de diagnose te bespreken, zodat u kunt bepalen wat u wilt doen met uw accu.
Deze RIH B5 fietsaccu is niet te reviseren, maar in sommige gevallen is reparatie mogelijk. Om dit te bepalen, voert KWS Seuren eerst een grondig onderzoek uit. Na dit onderzoek kunnen we vaststellen of de accu gerepareerd kan worden en welke stappen daarvoor nodig zijn. Wij nemen contact met u op om de bevindingen te bespreken, waarna u kunt beslissen of u de reparatie wilt laten uitvoeren.
Geschikt voor | RIH |
---|---|
Typenummer | Omega X |
Nominale spanning accu | 36 V |
Fabrikant code | RIH B5 |
Originele capaciteit | 10 Ah |
Productnaam | 36V B5 |
Merk | RIH |
KWS product code | acc-rih-acc-36v-36v |
Maximale spanning lader | 42 V |
Kleur | Zilver |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | Niet bekend |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Geïntegreerd achterlicht | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 10 Ah, 13.4 Ah, 16.7 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Gewicht | 3 kg |
Type oplader aansluiting | DC 2.5 |
Technologie | Niet bekend |
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kunt jouw RIH Omega B5 in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
Let op! Indicator RIH accu. Er zijn 2 verschillende type accu's van de RIH, de een kan zonder problemen gereviseerd worden. Bij de andere is het niet mogelijk. Dit is helaas aan de buitenkant niet te zien. Dit blijkt pas na revisie. Indien revisie niet mogelijk blijkt zal de accu niet meer te gebruiken zijn in een aantal gevallen. In een aantal gevallen is de accu ingegoten en weten wij voor de revisie of dit mogelijk is. In de meeste gevallen zal de accu wel nog te gebruiken zijn. Het kan voorkomen dat de accu niet de juiste capaciteit weergeeft op het display. Dit hersteld ook niet na 4 tot 6 keer leegfietsen. Het is mogelijk de accu capaciteit te zien door de dagteller te gebruiken. De accu eenmalig geheel leegfietsen en dan vervolgens de dagteller in de gaten houden. Indien revisie niet mogelijk blijkt brengen wij geen onderzoekskosten in rekening. Wilt u de accu terug hebben vragen wij een kleine vergoeding voor de verzendkosten. Nieuwe accu's zijn te verkrijgen bij een RIH Dealer, deze dienen ook aangemeld te worden.
De RIH accu heeft een nominaal voltage van 36V en, afhankelijk van je keuze heeft u de mogelijkheid een hogere lading te kiezen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven batterijspecificaties, de actieradius van de RIH fiets accu het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de RIH fietsaccurevisie de mogelijkheid biedt om de fiets accucapaciteit uit te laten breiden, zal de actieradius van de accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de actieradius.
Is de RIH fietsaccu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij uitgebreid gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van het symptoom te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, elektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemonitord. Pas nadat alle resultaten van de test de hoge kwaliteit van de uitgevoerde revisie heeft bevestigd, wordt de gereviseerde fiets accu verzendklaar gemaakt.
De RIH batterij wordt over het algemeen prima ontvangen. Een aantal van de meest voorkomende klachten zijn onder andere het verlies van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig volgeladen fiets accu die niet gehaald wordt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt U er tegen aan lopen dat de e-bike er tijdens een fietstocht het opeens niet meer doet of uitvalt bij een percentage van rond de 30% tot 40%.