De BionX RL320-RL420 accu is een model accu met een geïntegreerd achterlicht, verkrijgbaar in de kleuren grijs en zwart. Deze batterij wordt gebruikt op diverse e-bike modellen van Trek, Diamant, en KTM. De accu is herkenbaar aan de aanduidingen L (BionX RR-L 6,6 Ah) of XL (BionX RR-XL 8,8 Ah) en heeft een originele capaciteit van 6,6 Ah (317 Wh) of 8,8 Ah (423 Wh). De BionX Rear Rack RR-L/RR-XL 48V accu maakt gebruik van een coaxiale stekker.
Geschikt voor | Diamant, Trek |
---|---|
Nominale spanning accu | 48 V |
Originele capaciteit | 6.6 Ah |
Productnaam | RL320-RL420 |
Merk | BionX |
KWS product code | acc-bio-rl3-rl4-48v |
Maximale spanning lader | 48 V |
Kleur | Zwart |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | Coaxiaal |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Geïntegreerd achterlicht | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 10 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Type oplader aansluiting | Coaxiaal met 1 pin |
Technologie | Lithium-ion |
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kunt jouw BionX RL320-RL420 48V in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We reviseren of repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
Er van uitgaande dat je niet meer tevreden bent met de prestaties van je BionX batterij, is de gedachte aan een fietsaccu revisie de juiste. De BionX accurevisie is dé methode om oorzaak en gevolg van een minder presterende E-bike accu op te lossen. Versleten fietsaccu’s kunnen bijna altijd weer tot de originele prestaties gebracht worden met het vernieuwen van de accucellen. Vaak is capaciteitsverlies een gevolg van normale slijtage van de cellen, en is het vernieuwen van de accucellen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan capaciteitsverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de accucellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
Kiest u voor een BionX batterij revisie. Dan bepaalt u welke capaciteit u wil nemen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fietsaccuspecificaties, de actieradius van de BionX fiets accu het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de BionX fiets accurevisie de mogelijkheid biedt om de batterijcapaciteit uit te laten breiden, zal de actieradius van de batterij dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de BionX batterij eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij uitgebreid bekeken met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden bijgehouden. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de hoge kwaliteit van de uitgevoerde revisie hebben bevestigd, wordt de gereviseerde batterij verzendklaar gemaakt.
De BionX accu is over het algemeen een kwalitatief goede batterij. Een aantal van de meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een toertocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig volgeladen accu die onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt U er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een fietstocht mee op houdt of capituleert bij een percentage van om en nabij de 40%.