Een fietsaccu revisie biedt een oplossing voor het verminderde prestatievermogen van de Batavus E-go E-bike accu. Bij deze revisie wordt verloren accucapaciteit vervangen door het vernieuwen van de fietsaccucellen. Defecten in de regelelektronica of acculader worden vóór de revisie ontdekt en opgelost. Na de revisie zal de actieradius vergelijkbaar zijn met een nieuwe accu, met de mogelijkheid om de capaciteit uit te breiden. Het proces omvat grondige tests, laden en ontladen van de gereviseerde accu, en kwaliteitscontroles voordat deze verzendklaar wordt gemaakt.
Geschikt voor | Accel Group, Batavus |
---|---|
Nominale spanning accu | 24 V |
Originele capaciteit | 10 Ah |
Productnaam | e-go 24V |
Merk | Batavus |
KWS product code | acc-bat-ego-acc-24v |
Maximale spanning lader | 29 V |
Kleur | Grijs |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | 5 pins |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 10 Ah, 13.4 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Type oplader aansluiting | |
Technologie | NiMH |
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kunt jouw Batavus e-go 24V in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We reviseren of repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
Er van uitgaande dat je niet langer tevreden bent met de prestaties van je Batavus E-go E-bike accu, is de keus van een fiets accu revisie een hele goede. De fiets accu revisie is er op gericht om verloren gegane accucapaciteit te vervangen. Oude fietsaccu’s kunnen vaak weer tot ongekende prestaties gebracht worden met het vervangen van de fiets accucellen. Vaak is prestatieverlies een gevolg van normale slijtage van de 18650 cellen, en is het vernieuwen van de 18650 cellen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan prestatieverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de cellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
De Batavus E-go fiets accu heeft een spanning van 24V en, afhankelijk van je keuze heeft u de mogelijkheid een hogere lading te kiezen van 360Wh (Wattuur) of 482Wh. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven accuspecificaties, de actieradius van de Batavus E-go batterij het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de Batavus E-go fietsaccurevisie de mogelijkheid biedt om de fietsaccucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de fiets accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de Batavus E-go accu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij grondig getest met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van het symptoom kunnen worden verholpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemeten. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de kwaliteit van de uitgevoerde revisie heeft bevestigd, wordt de gereviseerde accu verzendklaar gemaakt.
Naarmate de batterij verouderd kan het zijn dat de Batavus E-go batterij klachten krijgt. Een aantal van de meest voorkomende klachten zijn onder andere het verlies van de trapondersteuning tijdens een toertocht en de snelle terugloop van de capaciteit. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volgeladen accu niet gehaald wordt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt U er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een fietstocht het opeens niet meer doet of stopt bij een ladingspercentage van rond de 25 tot 50%.