Fiets met liermotor
Het ondernemersverhaal van Wout Seuren leest als een stoer jongensboek. Van kinds af aan was hij in de weer met techniek. Zo bouwde hij met zijn broers een kinderfiets om. “Ik bezorgde op dat moment de folders en wilde sneller gaan. We hebben er toen een lier motor opgezet, inclusief vrachtwagenaccu’s. Ik haalde er zestig kilometer per uur mee.”
Handige jongens
In hun omgeving weet iedereen dat de jongens van Seuren handig zijn. “In 2017 vraagt een kennis of hij nog iets met zijn kapotte fietsaccu kan of dat hij een nieuwe moet kopen. Wij hadden geen idee, maar hebben de accu opengeschroefd en zijn onderdelen gaan bestellen. We reviseerden hem en verdubbelden zo ook de capaciteit. Die man kon opeens veel verder fietsen. Via mond-tot-mondreclame kregen we zo steeds meer klanten. Ik ben altijd al ondernemend geweest, dus ik dacht: hier is wel markt voor. We hebben toen contact gezocht met fietsenwinkels en advertenties op Marktplaats gezet. Alles deden we in die jaren zelf. Accu’s reviseren, klantenservice tot aan de boekhouding.” Hij is er zo druk mee, dat Wout in 2019 besluit om met zijn hbo-opleiding Elektrotechniek te stoppen. “Zelfs de website bouwde ik zelf. Ik leer graag nieuwe dingen; zo doe ik nu Duits via Duolingo. We willen onze klantenkring ook over de grens verder uitbouwen.”
Personeel
In 2019 worden de eerste medewerkers aangenomen. Ze werken dan nog vanaf zolder, maar in februari 2020 starten ze in een hal van HAHEBO in Beugen. “We zijn zo snel gegroeid - zowel qua klanten als personeel - dat we eind 2020 in overleg hebben besloten om het pand te kopen. We zijn partner van bekende merken als Panasonic en Samsung; dan wil je ze goed kunnen ontvangen. Inmiddels zijn we met vijftig man. Iedereen heeft daarbij zijn of haar eigen taak in het proces. We laten medewerkers daarin ook vrij. Als ze zich breder willen ontwikkelen kan dat ook.”
Wout is een no-nonsens ondernemer, die altijd en overal kansen ziet. “We willen verder groeien, waarbij kwaliteit en service voor ons het belangrijkste zijn. Waar we zoal naar kijken? Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheden om accu’s van plug-in hybrides uit te breiden, zodat de auto’s voortaan langer elektrisch kunnen rijden. Zo zitten we niet stil.”
Bron: De MaasDriehoek