Wat is fietsaccu revisie?
Revisie betekent dat wij in uw huidige accu een nieuw accupakket plaatsen; de behuizing en elektronica blijven dus nog volledig intact. Wij vervangen het accupakket met nieuwe lithium ion cellen. Dit pakket wordt per klant op maat gemaakt.
Wat is fietsaccu reparatie?
Connector verbrand, versleten of de behuizing van uw fietsaccu defect? Door een reparatie uit te voeren aan uw fietsaccu voor uw E-bike is een nieuwe accu niet nodig!
In veel gevallen is een fietsaccu waardeloos geworden door een kleine storing. Dit kunnen wij verhelpen. Een reparatie is anders dan een revisie. Bij een revisie vervangen wij het gehele accupakket. Bij een reparatie vervangen wij alleen een connector, BMS (Battery management sytem) of connector. De kosten hiervoor zijn lager dan bij een nieuwe accu of revisie en u kunt snel weer op pad met uw E-bike.
Wat is een refurbished fietsaccu?
Een Refurbish betekent gereviseerd. Het betreft een fietsaccu die al gereviseerd is en klaar ligt om verzonden te worden. U hoeft op deze manier niet uw eigen accu aan te bieden ter revisie, maar u draagt toch bij aan een duurzame maatschapij. De gereviseerde fietsaccu's zijn net zo goed als een nieuwe accu. De versleten onderdelen van de accu zijn vervangen door nieuwe onderdelen. Met standaard twee jaar garantie waar u op kunt vertrouwen.
Mijn accu is 10 Ah, waarom kan ik ook voor 20 Ah kiezen?
Het aantal Ah zegt iets over de hoeveelheid energie/capaciteit in uw accu. Met een hogere capaciteit kunt u verder fietsen op een lading. Een voorbeeld: U heeft een versleten accu van 10 Ah. Toen de accu nieuw was kon u 40 km fietsen tot de accu helemaal leeg was. Wanneer u uw accu laat reviseren en kiest voor 20 Ah kunt u daarna met dezelfde accu 80 km fietsen.
Gaat mijn motor eerder kapot bij het verhogen van de capaciteit?
Nee, de motor wordt niet zwaarder belast.
Uitleg
- De motor werkt op 36V.
- De elektromotor onttrekt stroom.
- Het aantal Ah wordt verhoogd door de revisie.
- De motor kan langer stroom onttrekken, maar niet meer stroom!
Origineel: 10Ah 24V = 2 uur fietsen = 50km
Na revisie: 20Ah 24V = 4 uur fietsen = 100km
Conclusie: de "tank" is vergroot.
Kan mijn fietsaccu gereviseerd worden?
In bijna alle gevallen kan uw accu gereviseerd worden. Sommige fietsaccu's kunnen niet gereviseerd worden, omdat deze zijn ingegoten of omdat dit problemen oplevert met de elektronica. Indien de elektronica defect is van een fietsaccu kunnen wij deze ook in veel gevallen repareren of reviseren. Bekijk onze webshop of neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Fietsaccu opnieuw aanmelden na revisie.
Een gazelle innergy accu moet in een aantal gevallen weer opnieuw aangemeld worden. Dit doordat bijvoorbeeld de elektronica is vervangen. Dit kan een gazelle dealer voor u doen.
Hoe lang gaat een fietsaccu mee?
Gemiddeld gaat een nieuwe fietsaccu na aankoop 5 tot 8 jaar mee. Nadat er bij ons een revisie is uitgevoerd zal de accu opnieuw 5 tot 8 jaar mee kunnen gaan.
Kan mijn fiets harder na revisie?
Nee u kunt na revisie niet harder fietsen met uw fiets, u kunt wel verder fietsen.
Mijn accu is gereviseerd en de indicator geeft aan dat deze leeg is.
Dit kan komen doordat de gereviseerde accu meer capaciteit heeft waardoor deze nog lang niet leeg is bij 1 of geen bolletje. Het kan voorkomen dat het display van de fiets de capaciteit niet goed weergeeft. Dit herstelt zich na 4-6 volledige laadcycli. (Leeg tot ondersteuning wegvalt.) Uw nieuwe accu bereikt na 4-6 laadcycli (laden en fietsen) de maximale actieradius. Bij de eerste ritten kan de accu dus eerder ‘’leeg’’ aangeven.
Geeft de fiets meer ondersteuning na revisie?
Nee, de ondersteuning zal weer werken zoals voorafgaand.
Is een fietsaccu revisie schadelijk voor mijn fiets?
Nee, een revisie van het accupakket betekent dat alle versleten onderdelen in de accu worden vervangen. Na revisie wordt de accu volledig nagekeken en getest onder zware omstandigheden. De spanning wordt nooit verhoogd waardoor de motor niet extra belast zal worden.
Wat zijn de kosten van een fiets accu revisie?
Benieuwd naar de prijs van revisie van uw fietsaccu? Vind uw fietsaccu in onze webshop. Hier wordt uitgelegd wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.
Capaciteit van de accu verhogen.
Bij revisie is het mogelijkheid om capaciteit verhoging te hebben. Dit kan zelfs hoger worden dan ze bij de originele fabrikant kan leveren. Dit komt door de nieuwe technologieën die worden toegepast in de lithium ion cellen.
Wat kunt u verwachten na de fiets accu revisie?
De actieradius is grotendeels afhankelijk van de gekozen capaciteit. Zo kunt u met een hogere capaciteit verder fietsen dan een lage capaciteit. De capaciteit wordt vaak aangegeven in Ampere Uur (Ah) of in Watt uur (Wh). Dit staat vaak vermeld op de accu. Een hogere capaciteit betekent in wezen een grotere benzine tank. Advies is in veel gevallen een hogere capaciteit te kiezen door verschillende factoren kan het zijn dat de originele afstand niet meer behaald kan worden. Indien u kiest voor een capaciteit die 20% hoger is dan de originele capaciteit kunt u er ongeveer van uit gaan dat u 20% verder kunt fietsen dan voorheen. Het is hierbij wel belangrijk dat u er rekening mee houdt dat de actieradius van de accu wel kan verschillen. Dit heeft te maken met verschillende factoren.
Weersomstandigheden, een accupakket kan niet zo goed capaciteit afgeven bij kou. De actieradius verminderd onder de 5 tot 10°C. Dit heeft verder geen invloed op delevensduur van uw accu. Zorg er alleen voor dat bij het opladen van de batterij deze weer op een kamertemperatuur is van laten we zeggen meer dan 15°C. Een elektrische fietsaccu levert in de loop der jaren een aantal % per jaar in. Een oudere fietsaccu zal dus minder capaciteit hebben dan een accu die vers is. De leeftijd speelt hierbij dus wel een bepaalde rol. Mate van ondersteuning, lage ondersteuning of bijvoorbeeld hoge ondersteuning. Een andere factor hierbij is ook de mate van kracht die de fietser geeft aan de pedalen. De persoon, indien een persoon ouder wordt zal de gevraagde ondersteuning meer worden. Ook het wennen aan de e-bike kan er voor zorgen dat de fiets op een hogere ondersteuning wordt gezet waardoor de actieradius afneemt. Wind tegen, wind mee, heuvel op en naar beneden. Een hobbelige weg of strak asfalt. Slappe brede banden of smalle banden en keihard opgepompt. De weerstand is hierbij ook een grote factor. Wat hier nog meer bij komt kijken is dus ook de totale massa. Het gewicht van de fiets, fietser en bagage.
De actieradius kan ook sterk verminderen bij het in een hoge versnelling wegfietsen. De accu moet meer vermogen geven aan de motor om vooruit te komen. Hierbij is het dus belangrijk in een lagere ondersteuning weg te fietsen en vervolgens omhoog te schakelen. Het constant optrekken en afremmen met de elektrische fiets. Doordat de fiets opnieuw moet accelereren zal de motor meer vermogen nodig hebben om opnieuw op snelheid te komen. Snelheid van fietsen. Een fiets die constant ondersteunt dient te worden tot 25 km/h zal meer vragen dan een elektrische fiets die rustig toert rond de 15 km/h. Een accu die meerdere malen per week gebruikt wordt zal in de regel langer meegaan. Dit kan variëren van kleine stukken tot langere toertochten. Het beste is dat de accu frequent gebruikt wordt. De frequentie van gebruik. Gebruikt u uw e-bike bijvoorbeeld 5 kilometer per dag of dagelijks totaal voor 20 kilometer. In het voorbeeld van 5 kilometer per dag zal de actieradius met één lading lager zijn dan als het voorbeeld van 20 gebruikte kilometers per dag.